• Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Ekibimiz
    • Bizden Haberler
    • Kariyer
  • Çözümler
    • Genel Çözümler

      • Genel Uygulamalar
      • CRM ve Satış
      • Satın Alma Yönetimi
      • Stok ve Sevkiyat Yönetimi
      • Üretim Yönetimi
      • Proje Yönetimi
      • Laboratuvar Yönetimi
      • Emlak Yönetimi
      • İnsan Kaynakları ve Bordro
      • Muhasebe ve Finans
      • Sabit Kıymetler
      • Servis Yönetimi
      • E - Uygulamalar
      • Diğer Uygulamalar
    • Sektörel Çözümler

      • Laboratuvar Yönetimi
      • Proje Yönetimi
      • Emlak Yönetimi
      • Yazılım ve Lisans Yönetimi
      • Denetim Yönetimi
  • Neden Firmanet?
  • Referanslar
  • Blog
  • SSS
  • İletişim/Bilgi Talebi
  • Hemen Fiyat Gör

CRM Sistemi Nedir? Ne İşe Yarar?

Son Makaleler

  • Malzeme İhtiyaç Planlama (MRP) Nedir?
  • Hangi İşletmeler ERP Kullanabilir?
  • İnsan Kaynakları Süreçlerindeki Zorluklar
  • CRM ve ERP Arasındaki Farklar Nelerdir?
  • Lojistik ve Planlamada Karşılaşılan Problemler
  • İş Süreçleri Yönetimindeki Problemler
  • Ofis İçerisinde Zamanı Verimli Kullanmanın Yolları
  • ERP Sistemi ile İş Yüklerindeki Etkin Azalmayı Keşfet!
  • ERP ile Tüm İş Süreçlerini Tek Yazılımda Yönetmek Mümkün!
  • CRM Sistemi Nedir? Ne İşe Yarar?
CRM Sistemi, işletmelerin müşteri ilişkilerini izlemek, geliştirmek ve verileri merkezi veri tabanında saklamak için kullanılır. CRM'nin özellikleri arasında işletmelerin müşteri ilişkilerini güçlendirme seçeneğinin yanı sıra satış, pazarlama, müşteri hizmetleri, analitik ve mobil erişim imkanı vardır.
17.10.2023

crm-nedir

CRM Sistemi Nedir? Ne İşe Yarar? Avantajları Neler? 

İşletmeler, müşteri ilişkilerini geliştirmek ve yönetmek için geleneksel yöntemleri kullanmaya devam ediyorlar. Ancak bu yaklaşımın getirdiği bazı zorluklarla da karşı karşıya kalıyorlar. Mesela, müşteri verilerinin farklı uygulamalarda tutulması ile verilerin entegre edilememesi, müşteri ilişkilerini yönetmeyi zorlaştırıyor. Bununla beraber, satış ve pazarlama kanalları arasındaki iletişim eksikliği, sıklıkla karşılaşılan diğer sorunlar arasında yer alır. Bu gibi problemlerin üstesinden gelmenin etkili bir yolu, şüphesiz olarak CRM sistemlerine geçiş yapmaktır. Müşteri İlişkileri Yönetimi, firmaların müşteri verilerini merkezi bir alanda toplayıp, analiz ederek daha iyi kararlar almalarını sağlar. Peki, Müşteri İlişkileri Yönetimi CRM nedir? Tüm detaylarıyla öğrenmek için rehberimizi okuyun!  

CRM Nedir? 

CRM Programı, işletmelerin müşteri ilişkilerini yönetmek, geliştirmek ve analiz etmek için kullandığı bir yazılımdır. Bu sistem, firmaların müşterileriyle olan etkileşimlerinin tamamını kapsar. Potansiyel müşteriyle ilk temastan satış sürecine, sonrasında müşteri memnuniyetini artırmaya kadar birçok önemli alanı içerir.  

CRM açılımı Müşteri İlişkileri Yönetimi olmakla birlikte amacı, müşteri odaklı bir yaklaşım benimseyerek memnuniyeti ve satışları artırmaktır. Müşteri verilerini merkezi bir konumda toplayan CRM uygulamaları, bu verileri analiz ederek firmaya değerli içgörüler sunar. Bu veriler ise müşteri tercihlerini, iletişim geçmişlerini ve diğer önemli detayları içerir.  

CRM Sistemi Özellikleri Neler? 

CRM, işletmelerin müşteri ilişkilerini yönetme, analiz etme ve geliştirme görevi üstlenen bir yazılımdır. Bu sistem, birbirinden farklı özellikler sunarak firmaların müşteri odaklı yaklaşım benimsemelerine olanak tanır. Buradan hareketle, CRM Sistemi özellikleri şöyledir:  

  • En iyi CRM yazılımları, müşteri verilerini merkezi bir konumda toplar. Bu veriler, müşterilerin iletişim geçmişi, satın alma alışkanlıkları ve tercihleri gibi bilgileri içerir. 
  • CRM yazılımı kullanımı, satış süreçlerini yönetmek için de idealdir. Bu özellik sayesinde satış ekipleri müşteriyle yapılan görüşmeleri takip edebilir, satış fırsatlarını yönetebilir ve satış hedeflerini belirleyebilir. 
  • CRM nedir, pazarlama süreçlerini otomatikleştirmek üzere de tercih edilir. Bu özellik sayesinde işletmeler, kişiselleştirilmiş pazarlama kampanyaları ve pazarlama performansının ölçümü gibi alanlarda etkili bir şekilde çalışabilir. 
  • CRM, işletmelerin verilerini analiz etmelerine ve raporlamalarını yapmalarına olanak tanır. Bu özellik sayesinde işletmeler, performanslarını ölçebilir, stratejik kararlar alabilir ve geleceğe yönelik planlarını yapabilir. 
  • En iyi CRM yazılımı, diğer işletme yazılımlarıyla entegre çalışır. Bu özellik sayesinde işletmeler, farklı departmanlar arasında veri paylaşımını kolaylaştırabilir ve iş süreçlerini daha verimli hale getirebilir. 

CRM nedir, firmaların müşteri ilişkilerini yöneterek satışlarını artırır, pazarlama süreçlerini iyileştirir ve büyümelerini sağlar. Özellikle birçok yazılım ile entegre çalışan Firmanet Yazılım’ı CRM, tüm özelliklerin daha fazlasını sunar. 

crm-nedir-2

CRM Sistemi Avantajları Neler? 

CRM Sistemi avantajları, firmaların müşteri odaklı bir yaklaşım benimsemeleri ve rekabet avantajı elde etmelerinin dışında birçok konuyu kapsar. Buradan hareketle, Crm nedir ne işe yarar sorusunun yanıtı da buradan alınabilir:  

  • Satış ekiplerinin müşteri verilerini daha etkili bir şekilde kullanmasını sağlayarak potansiyel satış fırsatlarını daha iyi yönetmelerine olanak tanır. 
  • CRM nedir, işletmelerin müşteri ilişkileriyle ilgili süreçlerini otomatikleştirip verimliliği artırarak tasarruf sağlar. 
  • Müşteri verilerinin analizi ile, işletmeler sadık müşterilerini daha iyi tanıyabilir ve onlara özel teklifler sunarak sadakatlerini artırır. 
  • CRM, işletmelerin müşteri odaklı bir yaklaşım benimsemelerine ve rekabet avantajı elde etmelerine yardımcı olur. 

CRM avantajları, işletmelerin müşteri memnuniyetini artırmasına, satışlarını optimize etmesine ve işletme performansını iyileştirmesine olanak tanır. 

CRM Sistemi’ni Kimler Kullanmalı? 

CRM, farklı sektörlerdeki işletmeler için önemli bir araçtır. Küçük işletmeler, sınırlı kaynakları en etkili şekilde kullanmak için CRM'i kullanırken, büyük kuruluşlar geniş müşteri verilerini yönetmek ve analiz etmek için CRM sistemine ihtiyaç duyarlar. Bu nedenle, her ölçekteki işletme, müşteri ilişkilerini yönetmek, verimliliği artırmak ve satışları iyileştirmek için CRM sistemini kullanmalıdır. 

Örneğin, perakende sektörü müşteri sadakatini artırmak ve satışları yönetmek için bu yazılıma ihtiyaç duyar. Finans sektörü ise müşteri portföylerini yönetmek, müşteri taleplerini karşılamak ve pazarlama stratejilerini oluşturmak için CRM sistemlerini kullanır. Telekomünikasyon sektörü, müşteri memnuniyetini artırmak ve abonelik süreçlerini yönetmek için CRM sistemlerine ihtiyaç duyar. Ayrıca, sağlık sektörü hastane ve kliniklerde hasta takibi, randevu yönetimi ve tedavi planlaması için CRM nedir sistemlerini kullanır.  

CRM Sistemi Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli? 

CRM Yazılımı seçimi yaparken birtakım hususlara dikkat etmek gerekir. “CRM nedir?” sorusunun tüm yanıtlarını içeren yazılım için şu detaylar dikkate alınmalıdır:  

  • CRM sisteminin işletmenin büyümesine uygun olması önemlidir. Sistem, işletmenin büyüdükçe artan müşteri ve veri yükünü karşılayabilmelidir. 
  • CRM sistemi kullanıcıların veri girişi, raporlama ve diğer işlemleri kolayca yapabilmeleri için kullanıcı dostu bir arayüze sahip olmalıdır.  
  • CRM yazılımı entegrasyonu, işletmenin kullandığı diğer yazılımlarla entegre edilebilmelidir. Örneğin, muhasebe yazılımı, e-posta pazarlama araçları gibi sistemlerle entegrasyon sağlanarak veri bütünlüğü ve iş sürekliliği sağlanabilir.  
  • Mobil cihazlardan erişebilecek CRM tercih edilmelidir. Mobil uyumlu CRM sistemleri, kullanıcıların saha çalışmalarında da veriye erişimini kolaylaştırır. 
  • “CRM nedir ve seçerken nelere dikkat edilmelidir?” sorusunun yanıtı olarak veri güvenliği de büyük bir önem taşır. Sistem, müşteri verilerini koruyacak güvenlik önlemlerine sahip olmalıdır. 
  • Her işletmenin ihtiyaçları farklı olduğu için CRM esnek ve özelleştirilebilir özelliklere sahip olmalıdır. 

CRM seçildikten sonra sistem sağlayıcısının sunacağı destek ve eğitim hizmetleri de göz önünde bulundurulmalıdır. Sistemin etkin bir şekilde kullanılabilmesi için bu hizmetlerin kaliteli olması gerekir. 

Paylaş
  • Kızılırmak Mahallesi 1443.Cadde No:9 Ulusoy Plaza Kat:2 Daire:6, 06510, Çankaya / Ankara
  • info@firmanet.com.tr
  • 0312 439 3940
  • firmanet.com.tr
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • Ekibimiz
  • Bizden Haberler
  • Kariyer
  • Gizlilik Politikası
  • Bilgi Güvenliği Politikası
Menü
  • Neden Firmanet?
  • Çözümler
  • Referanslar
  • SSS
İletişim
  • İletişim
  • Haberler
  • Blog
© 2024 Firmanet. All Rights Reserved.
Bilgi Talebi
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Ekibimiz
    • Bizden Haberler
    • Kariyer
  • Çözümler
  • Neden Firmanet?
  • Referanslar
  • Blog
  • SSS
  • İletişim/Bilgi Talebi
  • Hemen Fiyat Gör
  • Web Tabanlı Yazılım
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Ekibimiz
    • Bizden Haberler
    • Kariyer
  • Çözümler
    • Genel Çözümler
      • Genel Uygulamalar
      • CRM ve Satış
      • Satın Alma Yönetimi
      • Stok ve Sevkiyat Yönetimi
      • Üretim Yönetimi
      • Proje Yönetimi
      • Laboratuvar Yönetimi
      • Emlak Yönetimi
      • İnsan Kaynakları ve Bordro
      • Muhasebe ve Finans
      • Sabit Kıymetler
      • Servis Yönetimi
      • E - Uygulamalar
      • Diğer Uygulamalar
    • Sektörel Çözümler
      • Laboratuvar Yönetimi
      • Proje Yönetimi
      • Emlak Yönetimi
      • Yazılım ve Lisans Yönetimi
      • Denetim Yönetimi
  • Neden Firmanet?
  • Referanslar
  • Blog
  • SSS
  • İletişim/Bilgi Talebi
  • Hemen Fiyat Gör
Aydınlatma Metni

Aydınlatma Metni


İşbu, “Aydınlatma Metni” (“Veri Sorumlusu”) tarafından 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu “Kanun” uyarınca kullanıcıların kişisel verilerinin işlenmesine ilişkin olarak kullanıcıları aydınlatmak amacıyla yayınlanmaktadır.


1) Veri Sorumlusunun Kimliği ve İletişim Bilgileri
Unvan: Firmanet Yazılım Teknoloji A.Ş.
Konya Merkez Adresi:
Büyükkayacık OSB Mahallesi, 101. Cadde, InnoPark Konya TGB, B Blok, No:4/105,
42160, Selçuklu / KONYA
Ankara Ofisi Adresi: Kızılırmak Mahallesi 1443.Cadde No:9 Ulusoy Plaza Kat:2 Daire:6 Çankaya /
Ankara
Telefon: +90 312 439 39 40
E-Posta: info@iworkbetter.com-info@firmanet.com.tr
Aşağıda siz kullanıcılarımız/müşterilerimiz (gerçek ve/veya tüzel kişi) tarafından verilen
kişisel verilerin hangi amaçlar ile işleneceği açıkça yer almakta ve bu verilerin
işlenmesi için açık rızanız talep edilmektedir.


2) Kişisel Verilerin İşlenme Amacı
Kişisel verileriniz, Veri Sorumlusu veya onun yurt içinde ve/veya yurt dışında mukim
iştirakleri, iş ortakları, onun adına verileri işleyen tüm gerçek veya tüzel kişiler (“Veri
İşleyen”) tarafından, toplanmış/toplanan/toplanacak tüm kişisel verilerinizi aşağıdaki
amaçlar doğrultusunda Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri
işleme şartları dahilinde işlenebilecektir.


3) Veri Sorumlusu Tarafından İşlenebilecek Veriler
Şirket Unvanı, Mersis Numarası, IP Adresleri, Konum Bilgileri, İnternet Sitesi İçerisinde
Gezinti Alışkanlıkları, E-Posta Adresleri, Telefon Numaraları, Adresler, Ad, soyad, TC
Kimlik Numaraları, diğer iletişim bilgileri Kullanıcıların/Müşterilerin kendilerine sunulan
ürünler ya da hizmetlere ilişkin tüm beğeni, eleştiri talep ve diğer geri bildirimleri,
yorumları, internet sitesi içerisinde gerçekleşen gezinti ve davranışları(çerez
kullanılmaktadır) ile diğer iletişim bilgileri aşağıda gösterilen amaçlarla Veri
Sorumlusu ve onun iş ortakları tarafından işlenebilir.


4) Verilerin İşlenme Amaçları
Yukarıda gösterilen, kullanıcılara/müşterilere ait veriler ürün ve/veya hizmetlerin
sunulabilmesi, ürünlerin denenebilmesi (demo vb. kullanım), ürünlerin ve hizmetlerin
satış sonrası ve/veya öncesi destek hizmetlerinin verilmesi ve/veya planlamasının
yapılması, bu bilgilerden gerekli istatistiklerinin edinilmesi suretiyle
kullanıcılara/müşterilere sunulacak en uygun hizmet ve/veya ürünün belirlenmesi,
deneme amaçlı olarak sunulan ürün ve/veya hizmetlerde ürünü yahut hizmeti deneyen
kullanıcılara/müşterilere reklam, tanıtım veya promosyon amacıyla (telefon, sms, e-
posta vb.) bilgilendirilmeler yapılması, müşteri/kullanıcı memnuniyetinin sağlanması,
mali ve hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve Veri Sorumlusu’nun faaliyetlerini
daha etkin ve sağlıklı şekilde yürütebilmesi, taraflar arasında akdedilmiş sözleşmelerin
ifası ve kullanıcıların/müşterilerin ürün ve hizmetlere daha kolay ulaşılabilmesi ve
mevzuattan doğan diğer yasal gereklilerin yerine getirilmesi amacıyla,
açık rızanıza dayalı olarak işlenebilecektir.


5) Kişisel Verilerin Aktarılabileceği Taraflar ve Aktarım Amacı
Yukarıda 3 numaralı paragrafta belirtilen veriler “Veri Sorumlusu” tarafından;
Şirket Unvanı, Mersis Numarası, IP Adresleri, Konum Bilgileri, İnternet Sitesi İçerisinde
Gezinti Alışkanlıkları, E-Posta Adresleri, Telefon Numaraları, Adresler, Ad, soyad, TC
Kimlik Numaraları, diğer iletişim bilgileri Kullanıcıların/Müşterilerin kendilerine sunulan
ürünler ya da hizmetlere ilişkin tüm beğeni, eleştiri talep ve diğer geri bildirimleri,
yorumları, internet sitesi içerisinde gerçekleşen gezinti ve davranışlar(çerez
kullanılmaktadır) ile diğer iletişim bilgileri işbu Aydınlatma Metni’nde yer alan
amaçlar ile otomatik olan ve/veya olmayan yöntemler ile temin edilebilir,
devralınabilir, yasal azami sürelerle yurt içinde ve/veya yurt dışında
yazılı/manyetik arşivlere kaydedilebilir (cloud hizmetleri dahil),
depolanabilir, muhafaza edilebilir, elde edilebilir hale getirilebilir,
kullanılabilir, güncellenebilir, değiştirilebilir, birleştirilebilir, yeniden
düzenlenebilir, sınıflandırılabilir ve işlenebilir.


6) Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi ve Hukuki Sebebi
Kişisel Verileriniz e-posta, internet sitesi, telefon, demo talep formu vb. elektronik
yollarla veya Müşteri İlişkileri kanalıyla ve Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde gösterilen
şartlara uygun olarak toplanmaktadır.
Kişisel Veri Sahibinin Hakları
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 11. maddesi uyarınca kullanıcılar
kişisel verilerinin,
a) işlenip işlenmediğini öğrenme,
b) işlenmişse bilgi talep etme,
c) işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
d) yurt içinde / yurt dışında aktarıldığı 3. kişileri bilme,
e) eksik / yanlış işlenmişse düzeltilmesini isteme,
f) Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde silinmesini / yok edilmesini
isteme,
g) aktarıldığı 3. kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin
bildirilmesini isteme,
h) münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun
ortaya çıkmasına itiraz etme,
ı) Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde
zararın giderilmesini talep etme haklarına sahiptir.
6698 Sayılı Kanun’un 7. maddesi uyarınca kişisel verilerin işlenmesine ilişkin
sebeplerin ortadan kalkması ve tarafınızca yukarıda yer alan iletişim
adresine e-posta yoluyla talebinizi iletmeniz halinde. Talebiniz Veri
Sorumlusu tarafından değerlendirilecektir. Talebinizin, 6698 Sayılı
Kanun’daki şartları taşıması halinde veriler yok edilecek veya anonim hale
getirilecektir.


Kişisel Verilere İlişkin Rıza Beyanı
Tarafımca, e-posta, internet sitesi, telefon, demo talep formu vb. elektronik yollarla
veya Müşteri İlişkileri kanalıyla “Veri Sorumlusu”na beyan ettiğim; Şirket Unvanı,
Mersis Numarası, IP Adresleri, Konum Bilgileri, İnternet Sitesi İçerisinde Gezinti
Alışkanlıkları, E-Posta Adresleri, Telefon Numaraları, Adresler, Ad, soyad, TC Kimlik
Numaraları, diğer iletişim bilgileri, tarafıma sunulan ürünler ya da hizmetlere ilişkin tüm
beğeni, eleştiri talep ve diğer geri bildirimlerimin, yorumlarımın, internet sitesi içerisinde
gerçekleşen gezinti ve davranışlarımın (çerezlerin) ile diğer iletişim bilgilerimin (“Veri
Sorumlusu”) veya onun adına verileri işleyen tüm gerçek veya tüzel kişiler (“Veri
İşleyen”) ve/veya Veri Sorumlusu’nun yurt içinde ve/veya yurt dışında mukim
iştirakleri, halefleri, servis sağlayıcıları iş ortakları tarafından; tarafıma, sunulan
ürünlerin ve hizmetlerin satış sonrası ve/veya öncesi destek hizmetlerinin verilmesi
ve/veya planlamasının yapılması, bu bilgilerden gerekli istatistiklerinin edinilmesi
suretiyle sunulacak en uygun hizmet ve/veya ürünün belirlenmesi, deneme amaçlı
olarak sunulan ürün ve/veya hizmetlerde ürünün yahut hizmetin kullanımının
sağlanması, ürün ve/veya hizmetler hakkında reklam, tanıtım veya promosyon amacıyla
(telefon, sms, e-posta) bilgilendirilmeler yapılması, müşteri/kullanıcı memnuniyetinin
sağlanması, mali ve hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve Veri Sorumlusu’nun
faaliyetlerini daha etkin ve sağlıklı şekilde yürütebilmesi, taraflar arasında akdedilmiş
sözleşmelerin ifası ve tarafımın ürün ve hizmetlere daha kolay ulaşılabilmesi ve
mevzuattan doğan diğer yasal gereklilerin yerine getirilmesi amaçlarıyla
verilerimin, gerçek veya tüzel kişilere aktarılmasına, işlenmesine ve
otomatik olan ve/veya olmayan yöntemler ile temini, devralınması, yasal
azami sürelerle yurt içinde ve/veya yurt dışında yazılı/manyetik arşivlere
kaydedilmesi, depolanması, muhafazası, elde edilebilir hale getirilmesi,
kullanılması, güncellenmesi, değiştirilmesi, birleştirilmesi, yeniden
düzenlenmesi, sınıflandırılması, açıklanması, paylaşımı, (yurt içinde ya da
yurt dışındaki 3.kişilere) aktarılması, transferi ve sair suretler ile işlenmesi
için, ilgili tüm kanuni haklarım hususunda bilgilendirilmiş olarak, açıkça izin
(rıza-onay) veriyorum.